Ducati Perkenalkan Empat Model Scrambler 2021!

Ducati bakal membuka tirai 2021 dengan empat lagi model dibawah payung Scrambler.

Berdasarkan pelancaran menerusi Ducati World Premier 2020 secara web-series, empat model baharu Scrambler telah diperkenalkan; Ducati Scrambler Nightshift, Desert Sled Sparkling Blue, Icon Ducati Red dan 1100 Dark PRO.

*Ducati Scrambler Nightshift

Bagaimanapun, Scrambler Nightshift paling mencuri tumpuan tatkala pereka di Borgo Panigale seakan mengambil resepi dari Icon, Full Throttle dan Cafe Racer dan kemudian menggaul kesemuanya ke dalam satu kuali.

Hasilnya, sebuah motosikal yang bukan sahaja tampak jahat malah kemas hasil daripada pilihan warna Aviator Grey yang pastinya menganjakan meter ‘hensem’ si penunggang.

Tempat duduk pillion juga yakni lebih selesa dengan permukaan yang rata.

Menurut Ducati, penggunaan handlebar yang lebih lebar ini juga dipinjamkan daripada Scrambler 110 Sport Pro di samping penggunaan lampu LED, rim spoke dan tayar Pirelli MT60.

Meskpun model ini masih lagi didatangkan dengan enjin sama seperti barisan Scrambler 800 lain, 803cc L-Twin yang menawarkan 73hp dan 66.2Nm namun telah dikemaskini bagi mematuhi piawain Euro 5.

Sementara itu, Ducati Scrambler Icon turut dikemas kini bagi tahun 2021 dengan tawaran warna ‘Ducati Red’ di samping enjin 803cc L-Twin yang kini Euro 5.

*Ducati Scrambler Icon ‘Ducati Red’ 2021

Ducati turut melaksanakan kemas kini terhadap Scrambler Desert Sled yang kini tampil dengan warna ‘Sparkling Blue’ di samping penggunaan rim spoke keemasan.

*Scrambler Desert Sled ‘Sparkling Blue’ 2021

Fork depan juga telah dipertingkat dengan 200mm travel, dan tempat duduk baharu dengan lining anti-gelincir sekaligus menjaminkan tunggangan off-road yang lebih selesa dan terkawal.

*Ducati Scrambler 1100 Dark Pro

Kemudian, Ducati perkenalkan 1100 Dark PRO, seperti namanya, model ini mendapat sentuhan warna serba hitam dengan gabungan hitam matte dan anodized aluminium.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]