MV Agusta Bakal Melancarkan Motosikal ADV 500cc Dan 1000cc

Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) MV Agusta, Timur Sardarov, mendedahkan perancangan syarikat itu dalam satu temu bual baru-baru ini.

Menurut Sardarov, MV Agusta bakal membangunkan motosikal adventure dengan dua platform, 500cc parallel-twin dan 1000cc 4-inline.

Cadangan memfokuskan pembangunan motosikal ADV itu dilihat langkah tepat dalam mengetengahkan jenama MV Agusta tatkala pengeluar lain sudah pun memiliki model adventure sendiri.

Ketika ini, MV Agusta hanya menawarkan tiga segmen motosikal; supersport, roadster dan touring.

*MV Agusta Superveloce 800

Sardarov turut mendedahkan mereka akan mengumumkan secara rasmi perancangan itu dalam tempoh tiga hingga empat bulan akan datang.

Ahli peniagaan itu mengambil alih MV Agusta pada Disember 2018 dari keluarga Castiglioni ketika masa depan MV Agusta berada dalam situasi tidak menentu.

*MV Agusta Brutale 1000RR

Bagi tahun 2020, meskipun dilanda pandemik Covid-19, MV Agusta telah pun melancarkan lima model baharu, sesuatu yang tidak pernah dilakukan jenama Itali itu.

Dalam perkembangan sama, Sardarov turut mendedahkan pihaknya juga sedang membangunkan enjin 950cc baharu manakala enjin 800cc sedia ada sedang dikemas kini bagi mematuhi piawaian Euro5. – Bennetts

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]