Triumph Bakal Perkenalkan Motosikal Adventure Dan Adventure Sport 660cc

Selepas melancarkan Triumph Trident 2021 baru-baru ini, jenama motosikal UK itu dilaporkan akan memperkenalkan dua lagi model dengan enjin 660cc.

Triumph Trident merupakan jentera berkonsepkan moden retro yang bakal memberi saingan dalam segmen pertengahan menggunakan enjin 660cc.

Kini timbul laporan bahawa Triumph bakal memperkenalkan dua lagi model bernadikan sesaran enjin yang sama berdasarkan gambar sewaktu pembentangan syarikat itu ketika persidangan bersama pengedar.

Gambar tersebut memaparkan tiga model yang merangkumi motosikal adventure , roadster dan adventure sport dengan segmen roadster itu merujuk kepada Triumph Trident.

Berdasarkan imej dikongsikan, motosikal adventure tersebut seakan menyamai elemen rekaan Triumph Tiger 900 2020 manakala adventure sport itu diinspirasikan daripada Tiger Sport.

Senario itu jelas memaparkan perancangan Triumph untuk memperkenalkan sebuah jentera adventure dan adventure sport bernadikan enjin 660cc tiga silinder sekaligus terus mengorak langkah dalam segmen pertengahan.

Jika Triumph mengetengahkan Trident 2021 sebagai motosikal paling mampu milik daripada jenama popular UK itu, adakah motosikal adventure dan adventure sport ini akan memberi penekanan kepada skop sama? – BikeWale

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]