Perodua Catat Rekod Jualan Bulanan Tertinggi, 26,852 Unit Terjual Pada Oktober

Perodua telah mencatatkan rekod jualan bulanan tertinggi pada Oktober sekaligus mengatasi rekod jualan pada September.

Lebih 26,852 unit kenderaan telah terjual pada Oktober sekaligus memadam rekod 25,035 unit terjual pada bulan sebelumnya.

Berikut pecahan jualan mengikut unit bagi bulan Oktober:

  • Myvi 8,052
  • Axia 6,738
  • Bezza 6,895
  • Aruz 3,193
  • Alza 1,974

Menurut Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Perodua, Dato Zainal Abidin Ahmad, pencapaian ini cukup positif buat syarikat itu.

“Pada September, kami telah mencapai jualan bulanan tertinggi sepanjang 27 tahun sejarah kami dan kini, kami telah mengatasi pencapaian tersebut.

“Kejayaan ini penting buat kami kerana ia membuktikan komitmen kami terhadap penghantaran secepat mungkin dan juga peranan kami dalam memulihara ekosistem automotif.

“Dalam Oktober sahaja, kami telah membelanjakan sebanyak RM600 juta untuk membeli komponen daripada pembekal tempatan, seterusnya menghasilkan kesan pengganda ekonomi yang besar kepada ekosistem automotif tempatan, yang turut terkesan dengan pandemik yang kita hadapi sekarang,” jelasnya.

Menurut Dato Zainal lagi, ketika ini kapasiti pengeluaran berada di tahap 98 peratus bagi Oktober dengan 26,362 unit dan merupakan pengeluaran tertinggi setakat ini dari kilang di Sungai Choh.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]