5 Sebab Modenas Pulsar NS200 ABS Motosikal ‘Beginner’ Terbaik Untuk Rakyat Marhaen

Segmen motosikal kapcai sememangnya mendominasi pasaran di Malaysia susulan menawarkan harga mampu milik, mudah dikendalikan dan tidak banyak karenah apatah lagi hadir dengan kos penyelenggaraan yang rendah.

Namun, ada di antara kita yang turut memasang niat untuk naik taraf ke jentera lebih berkuasa bagi menikmati prestasi dan kelajuan yang lebih baik namun tidak memiliki bajet besar.

Hakikatnya, tak semua mampu memiliki motosikal berkuasa tinggi, apatah lagi kebanyakan jenama motosikal meskipun bersesaran 200cc ditawarkan pada harga belasan ribu.

*Modenas Pulsar NS200 ABS

Bagaimanapun, terdapat sebuah motosikal 200cc yang bukan sahaja menawarkan ciri ‘big bike’ malah didatangkan dengan harga bawah RM10,000.

Ini lima (5) sebab kenapa Modenas Pulsar NS200 ABS motosikal ‘beginner’ terbaik untuk rakyat marhaen.

  1. Reka bentuk moden
*Reka bentuk bercirikan motosikal jenis naked

Motosikal jenis ‘naked’ sememangnya menjadi idaman bagi setiap motosikal kerana menampilkan imej garang dan moden.

Ketiadaan ‘fairing’ turut menyebabkan motosikal ini lebih ringan lantas mudah dikendalikan terutamanya sewaktu tunggangan di kawasan bandar.

Modenas Pulsar NS200 ABS ini hanya seberat 154 kilogram.

  1. Tangki besar
*Tangki berkapasiti 12L

Pulsar NS200 ABS ini didatangkan dengan tangki berkapasiti 12L, terbesar bagi segmen motosikal 200cc dengan KTM 200 Duke pesaing terdekat, 11L.

Motosikal ini turut menawarkan penjimatan terbaik bukan sahaja untuk kegunaan harian, malah untuk tunggangan jarak jauh.

  1. Anti-lock Braking System (ABS)
*Sistem ABS dan kaliper ByBre

Modenas Pulsar NS200 ini dilengkapi dengan ABS (satu saluran) bagi tahun 2020 berbanding model awal yang dilancarkan di Malaysia.

Ini bermakna, ciri keselamatan telah dipertingkat dengan sistem paling penting masa kini.

Sistem ABS memastikan tayar tidak akan terkunci sewaktu mengenakan brek terutamanya ketika menunggang di atas permukaan jalan yang basah lantas mengelakkan dari berlakunya gelincir.

Sistem membrek juga dikendalikan dengan kaliper jenama ByBre (By Brembo).

  1. Enjin berkuasa dan tahan lasak
*enjin satu silinder 199.5cc

Motosikal ini didatangkan dengan enjin satu silinder 199.5cc SOCH dengan penyejukan cecair yang menghasilkan 24hp pada 9,750rpmd dan 18.6Nm pada 8,000rpm.

Lebih menarik, ini merupakan enjin sama yang terdapat pada KTM 200 Duke susulan Bajaj (sebelum dijenamakan sebagai Modenas di Malaysia) merupakan pemilik KTM lantas kedua-dua jenama ini berkongsi platform sama.

Enjin ini juga tahan lasak dan menawarkan kelajuan maksima (atas kertas) sekitar 136km/j.

  1. Harga Mampu Milik

Modenas Pulsar NS200 ABS ini ditawarkan pada hanya RM9,600 OTR! (hanya di Modenas Power Store Kota Damansara, dengan unit terhad).

Jika menilai aspek enjin, ABS dan ciri lain ditawarkan, tiada siapa menyangka motosikal ini ditawarkan pada harga bawah RM10,000.

Apatah lagi didatangkan sekali dengan waranti 2 tahun atau 20,000 km perbatuan (mana yang sampai dulu).

Harga tersebut turut meletakkan Pulsar NS200 ABS sebagai pembelian lebih berbaloi berbanding motosikal lain dengan lingkungan harga sama seperti Yamaha Y15ZR, Brixton Cafe Racer 150, GPX Gentleman dan Honda RS150R yang tidak dilengkapi dengan ciri ABS.

Sementara itu, orang ramai yang berminat untuk mendapatkan Modenas Pulsar NS200 ABS ini boleh kunjungi Modenas Power Store di Kota Damansara atau hubungi +60128003470 untuk maklumat lanjut malah boleh bertemu dengan pemilik NS200 ABS lain yang menghantar jentera mereka untuk diservis bagi mendengar maklum balas secara terus.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply