MotoGP: Nakagami Tandatangan Kontrak Lanjutan Bersama LCR Honda

Takaaki Nakagami akan terus kekal bersama LCR Honda di MotoGP untuk beberapa tahun akan datang selepas menandatangani kontrak lanjutan bersama pasukan itu.

Pelumba Jepun itu menampilkan persembahan terbaiknya setakat ini apabila hanya dipisahkan 29 mata dibelakang pendahulu kejuaraan, Joan Mir.

Meskipun beraksi dengan jentera RC213V 2019 – jentera sama yang bantu kejuaraan dunia Marc Marquez di Repsol Honda musim lalu – dia masih mampu memberi saingan sengit apatah lagi tidak pernah gagal menduduki kelompok 10 terbaik selepas 10 pusingan setakat ini.

*Takaaki Nakagami beraksi dengan jentera RC213V 2019

LCR mengharapkan pelumba berusia 28 tahun itu diberikan jentera terkini bagi saingan musim 2021 tatkala dia mendahului pelumba Honda lain.

Bagaimanapun, Honda Racing Corporation (HRC) dalam kenyataan tidak mendedahkan jentera apa yang akan digunakan musim depan di samping berapa tahun kontrak yang ditawarkan.

“Saya gembira untuk terus beraksi bersama LCR Honda Idemitsu untuk tahun 2021 dan seterusnya,” jelas Nakagami.

Nakagami akan digandingkan dengan Alex Marquez di LCR Honda musim depan yang akan beraksi dengan jentera terkini.

*Alex Marquez sertai LCR Honda musim 2021

(Alex) Marquez menggantikan Cal Crutchlow yang didakwa akan sertai Aprilia pada 2021 sekiranya penggantungan Andrea Iannone terus berjalan.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]