Bosch Malaysia Sumbang Bateri Dan Pengelap Cermin Bagi Ambulans Hospital Kerajaan

Selaras dengan inisiatif ‘Safer Cars, Safer Roads’, Bosch Automotive Aftermarket Malaysia (Bosch AA) telah menyerahkan bateri kenderaan (bebas selenggara) termasuk bateri kabin yang digunakan untuk menghidupkan alat perubatan ambulans.

Bosch AA turut menyumbang pengelap cermin Aerotwin Retrofit bagi memastikan penglihatan terbaik bagi para petugas barisan hadapan terutamanya di musim hujan ketika ini.

Pengarah Pemasaran BAA, Dilion Goh menyifatkan sumbangan ini bertujuan untuk membantu pemandu dan petugas perubatan melaksanakan misi menyelamatkan nyawa dengan lebih baik dan selamat.

“Ambulans amat penting bagi pesakit dan hospital jadi Bosch berasa lega kerana dapat menghulur bantuan dalam memastikan misi mereka tidak diganggu oleh senario lain.

“Kami menghargai dedikasi oleh komuniti perubatan dalam tempoh beberapa bulan ini,” jelasnya.

Pada masa sama, Bosch AA mengharapkan sumbangan ini dapat memastika Malaysia terus kekal antara negara dengan sistem kesihatan terbaik dunia.

Kempen SaferCars, Safer Roads merupakan sebahagian daripada inisiatif Bosch AA untuk meningkatkan kesedaran terhadap kepentingan memiliki ilmu asas penjagaan kereta.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply