AIA Family Drive: Perlindungan Untuk Pemandu Dan Ahli Keluarga Tersayang

AIA General berhad menawarkan perlindungan komprehensif berkonsepkan kekeluargaan menerusi Family Drive yang bukan sahaja melindungi pemandu dan penumpang malah ahli keluarga.

AIA Family Drive merupakan insurans yang melindungi kerugian dan kerosakan kenderaan yang berpunca daripada pemandu/pemilik serta pihak ketiga.

Antara perlindungan yang ditawarkan adalah:

Perlindungan kemalangan diri – pemandu atau ahli keluarga yang menggunakan kereta yang telah dilindungi AIA Family Drive akan mendapat perlindungan sehingga RM250,000.

Perlindungan terhadap liabiliti undang-undang – melibatkan pemandu dan pihak ketiga yang mengalami kecederaan/kematian serta kerosakan harta benda.

Perlindungan automatik – terhadap semua pemandu yang memandu kenderaan ketika berlakunya kemalangan/kecederaan/kematian.

Bagi meringkan lagi beban, pelanggan yang berdaftar dengan AIA Family Drive akan menerima Elaun Kesulitan sebanyak RM600 sekiranya kereta terlibat kemalangan.

AIA Family Drive turut menawarkan bantuan Roadside Assist yang lengkap seperti berikut:

Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) AIA General Berhad, Eric Chang memaklumkan Family Drive lahir daripada permintaan pasaran ketika ini.

CEO AIA General Berhad, Eric Chang

“Penyelidikan pasaran yang kami jalankan telah mengenal pasti pelbagai kebimbangan pelanggan terutamanya dari segi peningkatan trend dalam kalangan mereka yang berkeluarga yang risau akan keselamatan keluarga mereka dan kesulitan yang dihadapi akibat kemalangan.

“Family Drive adalah antara pelan dan polisi insurans inovatif yang pertama daripada pelbagai produk yang bakal dilancarkan oleh AIA General Berhad,” jelasnya.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply