Toyota Gazoo Racing Festival Kembali Untuk Pusingan Ketiga di Batu Kawan!

Pulau Pinang bakal menjadi saksi Toyota Gazoo Racing (TGR) Festival pusingan ketiga yang akan berlangsung pada 15-16 Februari ini di Stadium Batu Kawan.

Aksi TGR kali ini akan menyaksikan para pelumba termasuk selebriti tanah air bersaing dalam tiga kategori, Super Sporting, Sporting dan Promotional.

Ini merupakan aksi terakhir – selepas dua aksi sebelumnya di Kuala Terengganu dan Bandar Malaysia – sebelum acara kemuncak berlangsung di Litar Antarabangsa Sepang pada Aprili ini.

Ketua Sukan Permotoran Toyota Gazoo Racing Malaysia, Akio Takeyama, menyifatkan aksi di Pulau Pinang penting dalam menentukan juara musim ini.

“Perlumbaan di Pulau Pinang sangat penting sebagai penentu bagi pelumba musim ini.

“Bagi sesetengahnya, ini adalah peluang terakhir untuk memanfaatkan pengalaman mereka berlumba di litar jalanan dan berharap dapat mengungguli cabaran sekaligus mendahului kejuaraan.

“Bagi yang lain pula, ia merupakan medan sengit di laluan sempit untuk terus menyalakan api persaingan mereka sebagai bekal ke pusingan terakhir di dalam litar kekal nanti,” katanya.

Aksi tumpuan terarah kepada kategori Super Sporting yang ketika ini didahului Raja Drift Malaysia, Tengku Djan Ley sementara pelawak dan selebriti terkenal, Nabil Ahmad mendahului kategori Promotional.

Bagi pengunjung yang hadir, pelbagai aktiviti disediakan antaranya pameran GR Supra, Toyota KE-10 1968 yang telah direstorasi selengkapnya, pameran kereta retro oleh Art of Speed serta pameran motosikal dan cenderahati Harley-Davidson, Aprilia, Vespa dan Moto Guzzi. Aktiviti kanak-kanak pula termasuk pertandingan bey blade, jualan model kereta Hot Wheels serta pertandingan senapang Nerf.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply