SIFU International Enduro 2020 Dan Farid Kamil Gegar Kuala Lumpur!

Dato Farid Kamil

Pengarah dan pelakon Remp-it 2, Dato’ Farid Kamil, melancarkan SIFU International Enduro Championship 2020 yang akan berlangsung pada 28 Februari hingga 1 Mac ini.

Mendapat kerjasama Persatuan Dua Roda Malaysia (P2RM) dan FKX Film milik Farid sendiri, SIFU International Enduro Championship 2020 ini menawarkan hadiah kemenangan terbesar pernah dianjurkan dalam negara denagn lebih USD17,000 ditawarkan menerusi enama kategori.

Sebanyak tiga pusingan diadakan dengan setiap satunya dijangka menerima lebih 1,000 penyertaan dari dalam dan luar negara.

Menariknya, pihak penganjur juga akan menawarkan hadiah istimewa kepada juara keseluruhan bagi ketiga-tiga pusingan dalam masa terdekat.

Menanti para pelumba, litar sepanjang 5.5 kilometer dengan berlatar belakangkan bandaraya Kuala Lumpur di Ukay Perdana.

Bagi menyuntik keterujaan, SIFU telah menerbangkan sendiri pelumba motosikal lasak dari Australia, Tim Coleman bagi memberi cabaran kepada peserta.

Tim Coleman

SIFU International lahir daripada buah fikiran Farid sendiri yang mahu mengetengahkan sukan permotoran di Malaysia di samping menyahut seruan untuk membantu golongan anak muda untuk tidak terlibat dengan perlumbaan haram atau gejala mat rempit dengan mewujudkan lebih banyak medan perlumbaan rasmi.

Menariknya, Farid turut mendedahkan pihaknya bercadang untuk menubuhkan pasukan sendiri untuk beraksi di saingan Cub Prix.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply