5 Sebab Minyak Enjin Premium Lebih Padu Untuk Motosikal Di Malaysia

Bila bercakap tentang penggunaan minyak enjin, rata-rata berpendapat semua minyak menawarkan fungsi yang sama meskipun ditawarkan dalam bentuk mineral, separa sintetik dan sintetik penuh.

Hakikatnya, ketiga-tiga jenis minyak ini menawarkan ciri yang berbeza terutamanya produk premium – separa sintetik dan sintetik penuh.

Berikut lima sebab mengapa pentingnya penggunaan produk minyak enjin premium bagi penjagaan motosikal:

1. Lebih Bersih

Minyak enjin premium dapat memastikan ruang dalam enjin dan piston kekal bersih sekaligus membuatkan enjin dapat menyalurkan kuasa dengan lebih efisien.

Senario ini turut membuatkan enjin lebih responsif dan mengelakkan situasi terhenti seperti mana yang sering berlaku terhadap jentera yang dijaga sebaik mungkin.

2. Lebih Perlindungan

Aspek yang paling penting yang ditawarkan minyak enjin premium adalah memastikan perlindungan yang lebih baik agar jangka hayat enjin bertahan lebih lama.

Sebagai pemilik, perkara yang paling menggusarkan adalah jangka hayat motosikal jauh lebih pendek berbanding tempoh pinjaman yang ditempuh bagi memiliki jentera idaman.

Penggunaan minyak enjin premium akan memastikan setiap komponen dapat menawarkan perkhidmatan yang lama.

3. Tahan Suhu Tinggi

Faktor cuaca di Malaysia memainkan peranan yang besar dalam ketahanan enjin.

Penggunaan minyak enjin premium memastikan tahap kelikatan tidak mudah merosot pada suhu tinggi dan mampu menjalankan tugas seperti biasa.

4. Jimat Minyak

Peningkatan kos sara hidup membawa kesan terhadap setiap rakyat Malaysia namun penggunaan motosikal sedikit sebanyak meringankan beban terutamanya dalam perlbelanjaan petrol.

Penggunaan minyak enjin terbaik akan memastikan pembakaran petrol berjalan dengan lebih efisien sekaligus memastikan penjimatan yang tinggi.

5. Kuasa Enjin Kekal Optimum

Penggunaan minyak enjin berkualiti tinggi juga memastikan enjin dapat menghasilkan kuasa seperti jentera baru untuk jangka masa yang panjang.

Pada masa sama membuatkan tindak balas enjin lebih efisien dan tidak berat.

Kesemua lima sebab ini merupakan ciri penting yang harus ditawarkan mana-mana jenama minyak enjin premium.

Ini kerana faktor cuaca, keadaan trafik serta jalan raya di Malaysia mampu menggugat ketahanan setiap enjin jentera dua roda.

Jika anda mencari penyelesaian terbaik, usah gusar kerana anda hanya perlu bergegas ke stesen minyak Shell berdekatan!

Shell menawarkan pelbagai varian minyak enjin yang yakin dapat memenuhi setiap kehendak pengguna dua roda di Malaysia.

Shell AX5 merupakan minyak jenis mineral premium yang mampu meningkatkan ketahanan enjin kapcai. Teknologi Active Cleansing memastikan tiada kekotoran melekat pada komponen enjin sekaligus mengurangkan bunyi dan gegaran dan melanjutkan usia motosikal.

Bagi pengguna motosikal berkuasa, Shell turut menawarkan Shell Advance AX7 separa sintetik yang dapat memastikan kuasa enjin kekal optimum meskipun dalam keadaan tekanan tinggi.

Shell Advance AX7 tiada masalah untuk bantu enjin menangani keadaan jalan raya ketika mendaki Bukit Tinggi International Circuit dan Genting.

Bagaimanapun, jika anda memerlukan minyak enjin luar biasa bagi jentera empat lejang moden, Shell Advance Ultra menawarkan perlindungan optimum di samping menjaminkan pertukaran gear lancar, tunggangan juga lebih mengujakan dan susulan tahap gegaran enjin berada ditahap minimum.

Shell Advance Ultra dijamin 49 peratus lebih bersih1, menawarkan 36 peratus lebih perlindungan1, 71 peratus lebih tahan suhu tinggi1, mampu pergi lebih 5 kilometer2 dan mampu mengekalkan kuasa enjin berbanding minyak lain dalam pasaran3.

Apa yang menarik, setiap produk ini dihasilkan khas untuk pasaran Malaysia sekaligus membuktikan kesesuaian minyak enjin bagi jentera motosikal di negara ini.

**BELI DI BENGKEL SHELL ADVANCE HARI INI**

**Perbandingan purata keputusan Shell Advance Ultra kepada Shell Advance AX5. Pengunaan bahan api boleh dipengaruhi oleh faktor lain termasuk keadaan trafik.
**Berdasarkan keputusan ujian lapangan dan/atau data ujian makmal.
**Berdasarkan keputusan ujian lapangan. Perbandingan kuasa menggunakan dyno casis.
Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply