Pengganti Lamborghini Aventador Ditangguh Sehingga 2024

Setakat ini segala perancangan Lamborghini sedang berjalan dengan baik terutamanya selepas memperkenalkan model Urus yang berjaya menggandakan penjualan bagi separuh pertama 2019.

Bagaimanapun, masa depan pengeluar kereta berpangkalan di Sant’Agata, Itali masih terumbang ambing dengan Automobile melaporkn Ketua Pegawai Eksekutif VW, Herbert Diess masih tidak berpuas hati dengan prestasi kewangan semasa mereka.

Teka-teki masa depan Lamborghini kini diteruskan apabila dilaporkan pengganti baharu bagi model Aventador ditangguh sehingga 2024.

Menurut laporan, Audi – syarikat pemilik Lamborghini di bawah VW Group – enggan membelanjakan wang untuk mengemaskini enjin V12 Aventador mengikut piawaian ’emission’ Eropah.

Sebaliknya, pengeluar kereta Jerman itu mahu melabur dalam enjin V8 hibrid sekaligus ‘supercar’ Lamborghini selepas ini mungkin perlu melupakan enjin V12.

Ketika ini, Porsche, Ferrari dan McLaren telah pun mengalihkan tumpuan ke arah kereta elektrik kecuali Lamborghini.

Awal tahun ini, wujud laporan bahawa Lamborghini mungkin akan menghasilkan Aventador dengan tiga motor elektrik yang mampu menjana 1,100 hp.

(SUMBER: Motor1.com)

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]