Saya Sedang Berbincang Dengan Beberapa Pasukan Di Moto2 – Hafizh

Susulan pengumuman rasmi oleh KTM bahawa Brad Binder bakal mengambil alih tempat Hafizh Syahrin di MotoGP musim depan, Hafizh merancang untuk kembali ke Moto2 pada 2020.

Hafizh merupakan pelumba Malaysia pertama untuk beraksi di kelas premier MotoGP apabila mendapat panggilan di saat akhir untuk menggantikan Jonas Folger di Tech3 Yamaha.

Selepas aksi memberangsangkan dengan jentera M1, Tech3 kemudiannya menyambung khidmat Hafizh dengan KTM namun bergelut untuk mencari keserasian dengan jentera RC16.

Dia hanya mengutip tiga mata berbanding rakan sepasukan, Miguel Oliviera, 15 mata.

Menurut laporan Crash.net, Hafizh akui tiada tempat musim depan untuknya di kelas premier.

“Tiada lagi slot di MotoGP. KTM telah membuat keputusan untuk membawa masuk Brad Binder. Saya menghormati keputusan itu namun saya akan terus berikan yang terbaik memasuki separuh kedua musim ini.

“Saya akan merindui pasukan ini tetapi ini adalah asam garam perlumbaan.

“Ketika ini saya sedang berbincang dengan dua atau tiga pasukan di Moto2. Saya mahu kembali mempamerkan kemampuan sebenar saya meskipun di Moto2 lebih baik daripada 2017,” jelasnya.

Pada masa sama, Hafizh turut mengesahkan dia mungkin akan kekal dengan Tech3 di Moto2 malah turut berkemungkinan dia akan kembali ke pangkuan Petronas Moto2.

“Saya telah berbincang dengan Herve (KTM) dan juga Dato Razlan Razali,” katanya.

(SUMBER: Crash.net)

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]