PAYD Ganjaran Baharu Buat Pemandu Dengan ‘Mileage’ Rendah

Tune Insurance Malaysia Berhad (Tune Protect Malaysia) memperkenalkan ciri baharu yang dikenali sebagai Pay-As-You-Drive (PAYD) yang memberi ganjaran kepada pelanggan yang kurang menghabiskan masa di atas jalan.

PAYD diperkenalkan dengan dasar untuk menggalakkan orang ramai terutamanya pemandu kereta untuk mengurangkan masa memandu di atas jalan raya sekaligus sejajar dengan sasaran kerajaan untuk mengurangkan kadar kemalangan jalan raya sehingga 50 peratus menjelang 2020.

Dihasilkan untuk komuniti yang memandu dalam jarak yang pendek atau yang gemar meletak kereta di LRT/MRT untuk ke tempat kerja, PAYD memberi ganjaran sehingga 20 peratus berdasarkan ‘mileage’kereta yang rendah berdasarkan premium asas yang dibayar setiap kali perbaharui insurans kenderaan.

Syarat kelayakan:

  • Pemilik kereta berusia 28-60 tahun
  • Kenderaan berusia 0-3 tahun
  • Insuran kenderaan dari RM40,000 hingga RM300,000

Pelanggan akan mendapat bayaran balik sehingga 20 peratus jika bacaan ‘mileage’di antara 0-6000km dan 15 peratus bayaran balik bagi mileage di antara 6,001km hingga 8,000km.

Diingatkan, PAYD adalah plan baharu yang PERCUMA yang dihasilkan bagi memastikan pemilik kereta yang kurang menghabiskan masa di atas jalan raya tidak perlu membelanjakan nilai yang sama seperti pemandu lain.

Untuk mengakses ciri baharu ini, pemilik hanya perlu log masuk ke laman sesawang www.tuneprotect.com untuk mengaktifkan PAYD.

Sekiranya layak, ambil gambar odometer kenderaan dan muat naik ke dalam laman sesawang tersebut. Pelanggan akan dimaklumkan mengenai proese tersebut menerusi SMS dan e-mel.

Untuk maklumat lanju mengenai PAYD, layari www.tuneprotect.com/payd.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply