JDS Suspension Lancar Penyerap Hentakan J3 Monoshock Edisi Terhad

Pengeluar penyerap hentakan dari Taiwan, JDS Suspension melancarkan produk edisi terhad,JDS J3 Monoshock yang lahir dengan kerjasama juara kategori Underbone 150cc Asia Road Racing (ARRC) 2018, Md Helmi Azman daripada SCK Racing Team.

Penyerap hentakan serba baharu ini dihasilkan bagi meningkatkan tahap keselamatan sekaligus memberi pengalaman tunggangan lebih selesa.

Monoshock merupakan komponen yang penting terutamanya dalam memastikan tunggangan yang selesa. Bagaimanapun, setiap penyerap hentakan yang terdapat dalam pasaran dihasilkan secara besar-besaran lantas menyukarkan penunggang motosikal untuk membuat tetapan sendiri.

Menggunakan kepakaran yang ada, JDS Suspension menghasilkan penyerap hentakan dan monoshock yang membenarkan penunggang membuat tetapan mengikut cita rasa sendiri.

Produk baharu ini boleh didapati dalam pasaran bermula hari ini dan boleh didapati bagi model Yamaha R25 dan Yamaha NVX.

Ketua Pegawai Operasi JDS Suspension, Kidd Lee Wei Yang meluahkan rasa teruja dengan produk baharu ini terutamanya kerjasama dengan Helmi.

“Kami gembira dapat menjalinkan kerjasama dengan Helmi dalam menghasilkan produk baharu ini kerana kami telah menawarkan produk kami kepadanya bagi pasukan SCK Racing Team,” katanya.

Sementara itu, Helmi mengakui JD Suspension telah banyak membantunya dalam perlumbaan ARRC.

“Saya menjadi pelumba yang lebih baik dan berkeyakinan di atas litar dengan produk mereka,” jelasnya.

Berikut ciri yang terdapat pada J3 Monoshock:

  • spring preload
  • rebound adjustable
  • compression adjustable

Ukuran panjang bagi penyerap hentakan: 245 – 345mm

JD Monoshock Edisi Terhad boleh didapati dengan harga RM,1480 (tanpa spring fork) dan RM1,580 (dengan spring fork).

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply