HOG PJ-DOCM Camaraderie Ride Suntik Semangat Setiakawan Di Antara Dua Jentera Berbeza

Semangat setiakawan ditonjolkan Harley-Davidson Owners Group PJ (HOG PJ) dan Desmo Owners Club Malaysia (DOCM) ketika Camaraderie Ride.

Pengembaraan dua jenama motosikal ini membuktikan tidak wujud sebarang halangan halimunan yang sebelum ini didakwa memisahkan setiap kumpulan motosikal.

HOG PJ dan DOCM berkumpul di Gasket Alley, Selasa lalu bagi sesi sarapan pagi sebelum memulakan perjalanan ke Tanah Aina Fareena di Kampung Temiang, Karak.

Selepas selesai memuaskan nafsu durian, kedua-dua kumpulan meneruskan perjalan pulang ke Kuala Lumpur.

Fokus utama pengembaraan bersama ini bukanlah untuk mengisi perut semata-mata namun untuk memadam persepsi bahawa jenama motosikal berbeza tidak boleh ‘ride’ bersama terutamanya Harley-Davidson dan Ducati.

“Terdapat persepsi bahawa penunggang Harley-Davidson dan Ducati tidak boleh ‘ride’ bersama disebabkan gaya tunggangan berbeza. Tetapi Camaraderie Ride ini dapat mewujudkan semangat setiakawan baharu,” kata Pegawai Ladies Of Harley, Cilia Lob.

Persetujuan itu turut disuarakan Presiden DOCM Ainul Hasri.

“Bukan senang nak nampak lebih 100 buah Harley-Davidson dan Ducati bergerak bersama daripada Gasket Alley ke Janda Baik.

“Kami mengenali satu sama lain sambil menghargai keindahan jentera Itali dan Amerika. Pengembaraan ini membuktikan kami mempunyai hubungan baik antara satu sama lain. Saya harap kami akan terus memperkukuhkan hubungan ini dengan pelbagai aktviti lain kerana ini adalah moto DOCM, ‘Our Ride, Our Pride’,”jelasnya.

Sementara itu, pengembaraan DOCM dan HOG PJ turut dimeriahkan dengan penyertaan empat motosikal jenis Moto Guzzi V85TT.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply