Ulang Tahun Ke-60 MINI: 3 ‘MINIacs’ Kongsi Kisah Disebalik Cinta Terhadap MINI

Sempena ulang tahun ke-60 MINI, MINI Malaysia meraikan tiga MINIacs yang telah berkongsikan kisah cinta mereka terhadap kereta MINI masing-masing.

MINIacs 1: Kelvin Kok

Pelukis tattoo di siang hari dan ketua keluarga di rumah, Kelvin berkongsi bagaimana dia dikenalkan kepada MINI. Tertarik dengan tagline MINI: Go With Your Gut, itulah yang dilakukannya, tiga tahun kemudian, Kelvin dan keluarganya menjadi pemilik sebuah MINI Clubman dan MINI Kensington 1996 yang telah dibaik pulih.

MINIacs 2: Wan Muqarram Sidek

Lebih mesra dipanggil Mooq, dia teringat kembali cintanya terhadap MINI lahir apabila menghabiskan masa bersama arwah ayahnya baik pulih sebuah jentera Austin MINI pikap. Ayahnya mahu melihat kereta pertamanya anaknya itu disaluti warna British Racing Green dengan enjin 1.3L ‘single-point injection’. Mooq turut menamakan kereta tersebut sebagai Papa Mooqs sebagai penghargaan kepada arwah ayahnya.

MINIacs 3: Lee Siew Hon

Sementara orang lain enggan membawa keluar kereta MINI masing-masing kerana terlalu sayang, Lee berpendapat sebaliknya. Dia yakin kereta MINI GP miliknya dihasilkan untuk berada di atas jalan raya – menyelusuri jalan berliku atau ulang-alik ke tempat kerja.

Tiga kisah ini membuktikan MINI telah memainkan peranan besar dalam kehidupan setiap pemilik. Selama 60 tahun MINI telah membuktikan semangat MINI saban tahun semakin kukuh.

Ada kisah MINI yang berminat untuk dikongsikan? Jangan lupa tag MINI Malaysia Facebook atau Instagram dan menggunakan tanda pagar (hashtag) #MINILOVESTORIES.

 

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply