5 Sebab V85TT Mampu Cabar Pasaran Jentera Enduro Di Malaysia

Hakikatnya, jenama Moto Guzzi masih lagi di anggap asing dikalangan peminat jentera dua roda terutamanya  di Malaysia. Menyedari perkara ini,  Moto Guzzi bertindak memperkenalkan jentera Enduro Klasik baharu,  V85TT yang secara rasminya dilancarkan di Rimba Valley, Janda Baik, hari ini.

Untuk memudahkan pemahaman,  kami berikan 5 sebab mengapa Moto Guzzi V85TT menandakan permulaan baharu jenama Itali itu dalam menoktahkan kedudukan dalam pasaran negara.

1. Reka bentuk unik

Setiap jentera Moto Guzzi tampil dengan rekaan unik dan ikonik. V85TT turut mendapat suntikan klasik meskipun tampil sebagai jentera Enduro sekaligus mampu mencuri tumpuan orang ramai. Moto Guzzi sememangnya pakar dalam memperjelaskan erti sebenar jentera klasik.

2. Enduro Klasik

Sebut sahaja jentera Enduro,  pastinya ramai boleh meneka motosikal apa yang tergolong dalam kumpulan tersebut namun senario sama tidak berulang apabila menyentuh tentang jentera Enduro Klasik.

3.  Enjin

V85TT didatangkan dengan enjin bersesaran 853cc 90° V Twin yang menghasilkan 80hp dan 80Nm. Model ini menggunakan bahan titanium sepertimana yang terdapat pada ‘race bikes’.

Enjin ini juga merupakan blok kecil sulung Moto Guzzi yang mampu mencapai 8,000rpm dengan mudah.

4. Jimat minyak

“Model ini jauh lebih jimat berbanding Perodua Myvi, ” demikian kenyataan berani oleh wakil Moto Guzzi mengenai V85TT yang didatangkan dengan tangki 23 liter.

5.  Ciri-ciri canggih

Meskipun tampak klasik,  V85TT dilengkapi dengan pelbagai kelengkapan elektronik yang dapat memaksimumkan pengalaman tunggangan.

Antara ciri tersebut adalah:

  • 3 mod tunggangan (Road,Rain,Off-Road)
  • MGCT Traction Control
  • ABS
  • Cruise Control
  • Daylight Running Light (DRL)
  • Moto Guzzi MIA (Multimedia platform)

Meskipun menyedari pasaran jentera Enduro agak sengit di Malaysia namun Moto Guzzi yakin pengenalan V85TT mampu memberi saingan terutamanya dengan harga bermula daripada RM79,888 bagi model standard.

Bagi anda yang berminat untuk melihat jentera ini dengan lebih dekat, kunjungi pusat pameran Moto Guzzi di Gasket Alley, Petaling Jaya!

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply