BMW X5 Kini Di Malaysia – Harga Dari RM640,000

BMW Malaysia turut memperkenalkan BMW X5 dan X2 M35i setelah selesai melancarkan BMW X4 di majlis berbuka puasa anjuran BMW Group Malaysia, malam tadi.

Versi baharu bagi Sports Activity Vehicles (SAV) dan Sports Activity Coupe (SAC) ini kini tampil lebih berkuasa dan bergaya bagi mereka yang mencari keterujaan tanpa perlu mengorbankan identiti BMW.

“Dalam tempoh empat bulan pertama tahun ini sahaja, kami telah pun membuat lebih 1500 penghantaran BMW X sekaligus membuktikan peningkatan terhadap permintaan model Sports Activity Coupe (SAC) dan Sports Activity Vehicles.

“Kami bertekad mahu memenuhi permintaan itu dengan memperkenalkan BMW X5 dan BMW X2 M35i serba baharu lantas menetapkan petanda aras baharu bagi segmen SAV dan SEC,” jelas Pengarah Urusan BMW Group Malaysia, Harald Hoelzl.

Dibahagian luar, BMW X5 kini tampil lebih sporty dengan chasis yang lebih rendah dan kidney gril yang lebih besar dikelilingi lampu depan Adaptive LED.

Pakej M Sport didatangkan dengan 20 inci rim aloi, M Sport kaliper brek dan logo BMW M bagi meningkatkan lagi gaya sporty keseluruhan.

Seperti X4, model X5 kini juga lebih panjang dan lebar bagi menempatkan ruang yang lebih luas bagi penumpang dan pemandu selain daripada untuk menempatkan enjin 3.0 liter enam silinder.

X5 mampu mencapai kelajuan maksima 243km/j dengan bantuan 340hp dan 450NM. Meskipun bersaiz besar, X5 hanya memerlukan 5.5 saat untuk mencatat kelajuan 0-100km.

BMW X5 xDrive40i M Sport kini boleh menjadi milik anda dengan harga RM640,000.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply