Perodua Mahu Tingkat Kesedaran Pemakaian Kerusi Keselamatan Kanak-Kanak

Perodua akan bergerak secara agresif bagi mengetengahkan kepentingan pemakaian kerusi keselamatan kanak-kanak di dalam kenderaan sebelum penguatkuasaan bermula pada tahun 2020.

Naib Presiden Perodua Auto Corporation Sdn Bhd Datuk Ahmad Suhaimi Hashim berkata kesedaran orang ramai terutamanya ibu bapa terhadap penggunaan kerusi keselamatan kanak-kanak di tahap membimbangkan.

“Kesedaran dan pematuhan yang masih kurang terhadap penggunaan kerusi keselamatan kanak-kanak di kalangan para pengguna jalan raya Malaysia amat membimbangkan, kerana kanak-kanaklah yang paling terdedah kepada bahaya ketika berada di dalam kenderaan yang bergerak,”jelasnya.

Dua tahun lalu, Perodua telah melancarkan kempen keselamatan jangka panjang dengan memperkenalkan Kerusi Keselamatan Kanak-Kanak ISOFIX GearUp dalam dua model – Kerusi Infant dan Toddler.

Sepanjang Ramadhan ini, Perodua akan menjalankan pelbagai kempen bagi memberi kesedaran terhadap kepentingan pemakaian kerusi keselamatan kanak-kanak terutamanya untuk balik kampung di samping menawarkan harga promosi RM660 bagi Kerusi Infant dan RM780 bagi Kerusi Toddler.

“Sebagai pengeluar kenderaan Malaysia, ia menjadi tanggungjawab kami untuk mendidik dan memberi kesedaran kepada para pelanggan kami serta masyarakat ramai mengenai keselamatan jalan raya. Kami sedar bahawa pendidikan adalah satu proses jangka panjang, namun kami akan terus komited terhadap usaha tersebut.

“Penasihat jualan dan servis kami yang sah di cawangan Perodua berdekatan anda amat berbesar hati untuk menjelaskan penggunaan dan manfaat Kerusi Keselamatan Kanak-Kanak ISOFIX GearUp serta kaedah pemasangan yang betul.

“Tawaran ini boleh didapati di semua pusat servis sah Perodua di seluruh negara pada 14hb, 16hb, 21hb dan 23hb Mei (1 petang – 5 petang), 27hb-31hb Mei (8 pagi – 5 petang) dan 3hb Jun (8 pagi – 5 petang),”tambah Datuk Suhaimi.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply