Polis Buru Dua Lelaki Terlibat Dengan Sindiket Tipu Jual Kereta

Sumber: The Star

Polis memerlukan bantuan orang ramai untuk mengesan kedudukan dua lelaki yang terlibat dalam kes sindiket penipuan penjualan kereta.

Jabatan Siasatan Jenayah Komersil Selangor, Chief Asst Comm, Fazlisyam Abd Majid berkata pihaknya sedang memburu dua lelaki setelah menahan dua lelaki lain minggu lalu.

Menurut laporan The Star, polis kini sedang mencari S. Visvanathan, 34 tahun (gambar) dan S. Vimalathitten dari Pulau Pinang.

“Sesiapa yang mempunyai maklumat mengenai lokasi kedua-dua lelaki ini digesa untuk menghubungi Inspektor Mohd Hanafi Othman di 013-6836693,” jelas Fazlisyam.

Sementara itu, ACP Fazlisyam menafikan dakwaan daripada sesetengah laporan media yang menyifatkan pihak polis tidak berkeupayaan untuk menghalang sindiket penipuan penjualan kereta tatkala dua suspek yang ditahan sebelum ini telah pun dilepaskan.

“Mereka dilepaskan atas jaminan polis. Kami perlu mengikut prosedur ditetapkan di samping mengambil tindakan yang betul.

“Kami tidak berkompromi dalam menguruskan kes ini,”tegasnya.

Baru-baru ini seorang doktor berusia 51 tahun telah ditipu dalam penjualan kereta jenis Range Rover yang bernilai RM200,000.

Sindiket terbabit – yang mensasarkan individu menjual kereta secara ‘online – telah ‘membayar’ mangsa dengan cek palsu.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply