258 Kakitangan PROTON Terima Pengikirafan SKM Tahap 3

 

Seramai 258 kakitangan PROTON Shah Alam dan Tanjung Malim menerima Sijil Kemahiran Malaysia (SKM) dalam satu majlis graduasi yang diserikan oleh Timbalan Ketua Pengarah Jabatan Pembangunan Kemahiran, Dr. Mohd Rashid Buyong Hamzah dan Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif PROTON, Dato Radzaif Mohamed.

Penganugerahan sijil tersebut menunjukkan komitmen PROTON dalam memastikan pembangunan pekerjanya di samping melahirkan lebih ramai pekerja mahir dalam industri automotif.

“Pekerja-pekerja kami merupakan aset utama untuk meningkatkan daya saing Syarikat di dalam industri. PROTON komited untuk membangun dan menghasilkan lebih ramai pekerja mahir dan sebagai pengeluar kereta kebangsaan, tugas kami bukan sekadar membina kereta tetapi menjadi pemacu utama dalam pembangunan modal insan.

“Selama bertahun yang lalu, kami telah melihat kesan positif latihan ini kepada kakitangan dari segi keberkesanan dan kualiti kerja mereka. Menerusi usaha berterusan untuk meningkatkan kemahiran para pekerja ini, Syarikat akan dapat menyediakan perkhidmatan yang lebih baik kepada pelanggan dan mampu menghasilkan produk yang lebih berkualiti untuk mereka,” katanya Dato Radzaif.

Ketika ini, PROTON turut menyediakan latihan dari semasa ke semasa bagi memastikan ilmu dan kemahiran pekerja selari dengan arus teknologi yang kini diterapkan ke dalam model PROTON X70 dan terbaru PROTON Persona dan Iriz.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply