Geng YSuku Kena Cekup, Terlibat Kes Ragut Di Muar

Sumber: Harian Metro

Polis telah menahan tiga daripada empat individu yang disyaki telah terlibat dalam beberapa kes ragut yang berlaku di sekitar Muar, Johor, Sabtu lalu.

Menggunakan jentera Yamaha Y15ZR, mereka sanggup berkonvoi lebih 100 kilometer dari Kuala Lumpur ke Muar untuk melakukan aktiviti jenayah mereka.

Menurut laporan Harian Metro, semua suspek dipercayai telah terlibat dalam tiga kes ragut yang berlaku di Muar termasuk insiden yang berlaku terhadap seorang wanita di Jalan Pesta, Bakri yang telah tular di media sosial.

Tiga lelaki tersebut telah pun ditahan di Cheras, Kuala Lumpur dan Rawang manakala seorang lagi suspek yang dikenal pasti sebagai Mohd Fariezzuan Shah Che Arif atau ‘Toncet’, beralamat terakhir di Flat Sri Kota, Bandar Tun Razak, Cheras, masih lagi diburu pihak polis.

“Sepasukan polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Muar telah pun menahan dua lelaki berusia 22 dan 24 tahun dalam dua serbuan berasingan di Cheras, Kuala Lumpur pada 15 April lalu sementara suspek ketiga ditahan di Rawang,”jelas Ketua Polis Daerah Muar, Asisten Komisioner Zaharudin Rasip.

Pihak polis turut merampas tiga motosikal Yamaha Y15ZR berserta pakaian dan topi keledar yang digunakan dalam tiga insiden meragut.

Menurut Zaharuddin, keempat-empat suspek telah berkonvoi ke Muar dengan tujuan untuk bersiar-siar sebelum bertindak untuk meragut.

(SUMBER : Harian Metro)

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply