PETRONAS Terus Diberi Kepercayaan Oleh PROTON

PROTON telah melanjutkan usaha sama bersama PETRONAS Lubrincatns Marketing Malaysia Sdn Bhd (PLMM), anak syarikat PETRONAS Dagangan Berhad (PDB) dan PETRONAS Lubricants Intertional (PLI) selama 10 tahun sekaligus memastikan penghasilan dan penghantaran produk pelincir berlangsung dengan lebih lancar.

Perjanjian Pembekalan, Teknologi, Komersial dan Kerjasama Global (STCCA) telah disaksikan sendiri Ketua Wilayah bagi OEM APAC, Andrew Wong, Ketua Pegawai Perolehan PROTON, Lim Meng Jin dan Pengarah Kanan Strategi Korporat, Yusri Yusof.

Sementara itu, Perjanjian Pembekalan dan Kerjasama Komersial Tempatan (LSCCA) telah ditandangani oleh Ketua Pegawai Eksekutif PLMM, Hardeep Singh yang mewakili PETRONAS sambil disaksikan oleh Pengurus Besar Jualan B2C, Gan Kher Yang.

Sesi menandatangani perjanjian ini disaksikan oleh Dato’ Sri Syed Zainal Abidin, Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif PDB dan Pengerusi PLMM dan PLI serta Giuseppe D’Arrigo, Ketua Pegawai Eksekutif PLI. Pihak PROTON pula diwakili oleh Ketua Pegawai Eksekutif PROTON, Dr Li Chunrong dan Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif PROTON, Dato’ Radzaif Mohamed.

“PROTON dan PETRONAS telah bekerjasama sejak dahulu lagi, jadi tidak hairanlah sekiranya kami ingin melanjutkan tempoh perjanjian kerjasama ini. PROTON bakal menghasilkan pelbagai model baharu yang menarik dan kami sangat teruja untuk meneroka dengan lebih
mendalam cecair-cecair teknikal yang dihasilkan bersama PETRONAS yang akan memberi manfaat kepada pelanggan kami,” kata Dr Li Chunrong.

Sementara itu, Dato Sri Syed Zainal Abidin meluahkan keterujaan ekoran diberi kepercayaan untuk tempoh 10 tahun untuk terus menjadi pembekal rasmi PROTON.

“PETRONAS telah menjadi pembekal cecair rasmi kepada PROTON sejak 1989. Kami berbesar hati untuk mengembangkan lagi perkongsian ini kerana ini merupakan bukti jelas kepercayaan dan keyakinan PROTON terhadap produk dan perkhidmatan kami,” katanya.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply