PROTON Catat Rekod Jualan Baru Bagi Suku Pertama 2019

PROTON menamatkan suku pertama 2019 dengan rekod kenaikan jualan baharu dengan 6,145 unit didaftarkan sekaligus mencatat kenaikan 2.6 peratus berbanding tempoh sama tahun lalu.

Meskipun model X70 baru sahaja dilancarakan namun jumlah pendaftaran dicatatkan amat memberangsangakan. Pada bulan Mac sahaja, sebanyak 2,979 unit telah didaftarkan sekaligus menjadikan X70 model SUV paling laris bagi bulan itu dan tiga bulan pertama tahun ini.

Bukan itu sahaja, angka yang direkodkan merupakan jumlah paling banyak pernah dicatat dalam industri automotif Malaysia bagi segmen SUV dalam tempoh satu bulan.

Proton X70 jelas semakin mendapat tempat sebagai SUV popular apabila telah pun menerima lebih 25,000 tempahan.

Sementara itu, Ketua Pegawai Eksekutif PROTON, Dr Li Chunrong mengucapkan terima kasih kepada usaha yang dilakukan keluarga PROTON sepanjang tahun ini.

“Angka yang dicatatkan oleh PROTON pada tahun 2019 merupakan hasil daripada usaha padu yang dilakukan
oleh setiap pekerja kami selain daripada pembukaan cawangan 3S/4S, peningkatan kualiti produk, tumpuan penuh pada perkhidmatan pelanggan serta penambahbaikan pada bahagian-bahagian yang lain.

“Pada masa sama kami juga berharap dapat menyerahkan model X70 kepada pelanggan dengan lebih cepat di samping memastikan setiap unit yang diserah mengekalkan tahap kualiti yang tinggi,”katanya.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

Leave a Reply