LG bekerjasama Dengan Microsoft demi revolusi industri automotif

LG Electronics (LG) bersama Microsoft telah menandatangani sebuah memorandum persefahaman untuk meningkat dan mengembang perniagaan sistem kenderaan autonomi dan ‘infotainment’. Di bawah terma perkongsian tersebut, LG akan mempercepat transformasi platform digital yang sedia ada untuk industri kenderaan dimana ia dilihat sebagai enjin kemajuan utama bagi syarikat itu dalam memanfaatkan teknologi Microsoft’s Azure cloud dan juga teknologi pintar buatan bersama dengan perisian memandu kendiri LG generasi masa depan.

LG akan menggunakan Microsoft AI untuk Sistem Bantuan Pemandu Lanjutan (ADAS), Kamera Pemantauan Status Pemandu (DSM) dan produk camera hadapan ‘Multi-Purpose’ dengan menggabungkan penyelesaian pembantu maya Microsoft dalam sistem infotainment LG. Dengan perkhidmatan Azure Data Box, data yang dikumpul di jalan raya boleh dimuat naik secara automatik untuk membantu perisian pemacu diri kendiri.

Di samping itu, LG merancang untuk membina pembangunan dan pengujian digital inovatif menggunakan teknologi canggih. Unit komputer prestasi tinggi (HPC) dan unit pemprosesan grafik (GPU) yang disokong oleh sistem Azure akan mengurangkan masa yang diperlukan untuk perisian pemacu sendiri LGAI untuk belajar dan berkembang. Corak jalan dan trafik di bandar-bandar yang biasanya memerlukan lebih daripada satu hari untuk sistem memandu sendiri untuk fahami akan mengambil hanya beberapa minit dengan adanya Azure.

Menurut Presiden Vehicle Component Solutions Company, Kim Jin-yong, “Harapan kami adalah gabungan infrastruktur awan Microsoft yang maju dengan perniagaan komponen automotif LG yang giat berkembang akan mempercepatkan industri automotif secara keseluruhan. Kami yakin bahawa gabungan teknologi Microsoft dan LG akan mencipta penanda aras baharu dalam autonomi auto AI.”

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]