Yamaha Lagenda ZR Price in Malaysia


Cash price Rm5850.

This price is correct at the time of writing based on a shop in Klang, Selangor.

Prices may vary within shops. The most important thing is that the shop must give a good after sales service to you.

Harga tunai RM5850.

Harga ini adalah tepat semasa ditulis berdasarkan kedai di Klang, Selangor.

Harga mungkin sedikit berubah mengikut kedai. Yang penting adalah kedai itu memberikan servis yang terbaik kepada anda dan motor anda.

Advertisements
[wp_dfp_ad slot="mm_lb_03"]

20 Replies to “Yamaha Lagenda ZR Price in Malaysia”

  1. salam bro..
    hujung minggu itu hari baru jer tanya harga utk zr tuh. rm 5850 (cash) tuh pon ada diskaun kot..

    mungkin bro boleh update skit harga terkini dan sensai harga zr tuh.

    thanks.

  2. hello muhammad fadhli. masalah engine sebegitu biasanya perlu dilihat pada 3 bahagian iaitu fuel delivery, ignition dan udara. Masalah pada fuel delivery boleh berlaku pda karburetor atau setting pda karburetor. Msalah ignition boleh berlaku pada coil, magnet dan spark plug. masalah pada udara boleh berlaku akibat air filter y kotor atau tertutup menyebabkan minyak petrol menjadi terlalu ‘rich’ dlm ruang pembakaran.
    Jadi, anda boleh periksa bahagian2 tersebut untuk menyelesaikan masalah anda. atau hantar sahaja motor anda ke woksyop.

  3. bro…wa pakai 110zr…ok la..tp lpas 1st sevis…susah mau start la…xkire pg ke ptg ker..nape bro…plug ker..minyak x trun lg ker…isk..isk…

  4. wlx9103, harga dalam RM400++ tmasuk cover lampu tp x termasuk lampu. Harga rim sport LC ori dalam RM350++. Kalau nak harga y betul, kena tanya kat kedai motor atau di HLY.

  5. berapa harga tukar complete lagenda zr daripada lagenda 110? cover set lagenda zr sama tak dengan lagenda z kecuali head dia sahaja? rim spot lc berapa?

  6. Masalah gegaran bukan masalah sprocket semata-mata. Gegaran boleh berlaku akibat daripada susunan aci engkol yang tidak mempunyai aci balas (counter balance shaft). Yamaha SRX mempunyai aci balas dan ini mengurangkan gegaran.
    Lagenda ZR seperti yang diketahui telah ditala semula oleh Yamaha untuk pemanduan laju. Talaan yang terlibat termasuklah pengubahsuaian suspensi belakang kepada yang lebih keras. Ini adalah untuk memberikan kestabilan pada tahap tinggi dan mantap semasa membelok. Suspensi yang keras akan memberikan rasa gegar yang lebih kepada pemandu. Namun begitu, tidaklah perlu dirisaukan kerana sememangnya pemilik ZR lebih mementingkan prestasi berbanding keselesaan.
    Itulah pendapat saya berdasarkan pengkajian saya.

  7. saye nak tanye, SPROCKET yang sesuai utk Ladenda ZR 110 nie ape ye? gegar laa moto nie..baru je beli..semua org mengalami masalah mcm nie..hurmm..

Leave a Reply